tiistai 3. tammikuuta 2012

Kaksi vasenta jalkaa..?

Maanantain treeneissä harjoiteltiin tekniikkaosuudessa slalomeita ja välistävetoja. Tekniikkaharjoitukset ei niin oo mun juttu! Voisin melkein tehdä niitä ilman koiraa ja niin, että joku joka ne harjoiteltavat asiat jo osaa, korjaa, kun teen väärin. Huomionarvoista on myös se, että mun käsiohjaus toimii paremmin silloin, kun mulla on makupaloja kädessä. Jos kädet on tyhjänä, ne ei myöskään liiku mihinkään. Tai jotain epämääräistä huitomista ja räpistelyä, mutta ei sitä kyllä ohjaukseksi voi sanoa. En oikein hahmottanut, missä teen väärin, ja veikkasinkin, että Sisu ei vaan tajua mitä mä koitan sille sanoa. Jenny teki Sisun kanssa välistävetoja, ja Sisu teki jokaisen kohdan oikein! Joten kyllä tää nyt on mun ohjauksen huonoutta. En myöskään saanut käännyttyä 180 astetta valssilla vaikka kuinka yritin mennä yksi askel ja yksi jalka kerrallaan. Tässä rupeaa näkymään se, että mulla on törkeän huono koordinaatio, juuri samasta syystä en osaa myöskään tanssia edes mitään perusaskeleita..

Meillä on ollut nyt muutama viikko taukoa juoksujen, joulun ja uudenvuoden takia. Sisun motivaatio oli nyt taas kohdillaan. Sisu ei vaan ole sellanen koira, jonka kanssa voi hinkata ja treenata monta kertaa viikossa. Kerta viikkoon on ihan sopiva määrä, jotta sen mielenkiinnon saa säilymään.

Olen tosi ylpeä siitä, miten hienosti Sisu nyt haki pimeitä putkia. Olisin ajatellut, että se on jo unohtanut ne, kun ei ehditty kuin yhdellä kerralla niitä ottaa, ja varsinkin jos putkeen meno on sille vähän vastenmielistä. Mutta ei, hyvin se niitä haki. Ei se tietenkään vielä ihan tykittämällä sinne juokse, vaan on vähän epävarma, mutta menee kuitenkin. Tällä kertaa myös mun oma mieliala oli paljon positiivisempi, ja silloin Sisukin reippaammin tekee. Pussi ei jostain syystä auennutkaan kunnolla, ja Sisu joutui vähän penkomaan sitä auki. Olisin luullut, että se peruuttaa sieltä pois, mutta koitin tsempata kovasti, ja kyllä Sisu sieltä sit pääsi pois. Kokeiltiin pari kertaa keppejä niin, että verkkoja oli suunnilleen puolet. Tää on unohtunut Sisulta. Ponkasee kesken keppejä verkottomasta välistä pois ja juoksee hakemaan namit alustalta. Sika.

Radanpätkätreeneissä viimeinen este oli pöytä, ja tästä oon ihan superylpeä, se meni niin hyvin. Sisu juoksi vauhdilla pöydälle ja pomppas sinne niin, että joutui oikein toden teolla jarruttamaan. Muutoin meillä ei vauhti päätä huimaa. Ilmeisesti olisi mahdollista suorittaa nopeamminkin, sillä Sisu voisi juosta ihan yhtä nopeasti kuin minä, mutta kun mun pitää niin paljon miettiä mitä teen jalalla, kädellä, mihin päin menen, mitä sanon jne.. että on helppoa, kun Sisu on perässävedettävä. Vähän niin kuin kaukosäätimestä painaisi 'pause' aina, kun pitää itse miettiä että mitäs sit. Sisu pysähtyy niille sijoilleen tai tulee luokse, ja odottaa ohjeita. Sit kun saa taas juonen päästä kiinni, paina 'play'. :D

Meillä on enää kaksi kertaa jäljellä Jatko II -kurssia. Seuraavalla kerralla keskitytään kontakteihin, sillä ne pitää saada kuntoon, jos haluaa mölliryhmään. Viimeinen kerta on leikkimielinen kisa. Ilmeisesti ensi kerralla tai sit viimeisellä kerralla keskustellaan siitä, mihin ryhmään kannattaa kenenkin hakea. Me Sisun kanssa joko jatketaan Jatko II -ryhmässä tai haetaan mölliryhmään, kun siellä ei tarvitse osata keinua, keppejä, rengasta. Se nyt riippuu vähän siitä, miltä ne kontaktit näyttää.

Ps.: Nyt mä olen tehnyt sen mitä moni on ehdottanut. Sisulla ei ole enää leluja kotona! Eilen illalla otin lelukopan kaappiin ja tänä aamuna jätin sille vain puristeluun kun lähdin töihin. Snift, miten mä raaskin. No, kokeillaan nyt muutama viikko ja katsotaan, vaikuttaako motivaatioon. Ihan järkeenkäypäähän se on, että jos Sisu tuo mulle leluja ja mä leikin niillä sen kanssa tasan niin kauan, että se itse menee lelun kanssa omalle paikalle, niin ei se nää mitään mieltä siinä, että yhtäkkiä mä päätänkin mitä tehtäis ja mitä siitä sais mahdollisesti palkaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti